Zaterdag 3 oktober - dag 7

4 oktober 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vanochtend vertrek ik vanuit Kagga Gamma voor de lange terugreis naar Kaapstad. Het is wederom een prachtige route en natuurlijk hoop ik op goed bericht vanuit Kaapstad over de Tafelberg......halverwege de reis hoor ik dat de kabelbaan open is. Dat klinkt gunstig. Bij aankomst in Kaapstad blijkt er echter zoveel bewolking en mist rondom te tafelberg te hangen (en is weinig wind te zijn) dat je geen hand voor ogen kunt zien boven. De kabelbaan gaat, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik besluit dan ook niet naar boven te gaan. Ik ben in 2008 al boven geweest, dus het is niet zo'n ramp dat het nu niet lukt. En......Ik heb natuurlijk al de helikoptervlucht gehad met een geweldig uitzicht over de stad!!! Ik ga naar V&A Waterfront en ga daar lekker op het terras lunchen en mensen kijken. Voordat ik aan tafel schuif voor het laatste diner in Zuid Afrika, duik ik nog even het winkelcentrum in. Waterfront is prachtig verlicht en het gezellig druk op zaterdagavond. Echt the place to be!! Nog even een goede tip voor vertrek vanaf de luchthaven. U kunt belasting terug vragen van producten die u koopt, mits u ze ook aan kunt tonen op de luchthaven. Dus.....eerst claimen, dan pas bagage inchecken. Na de paspoortcontrole kunt u vervolgens het geld terug vragen bij de bank.

Mijn reis door Zuid Afrika zit er op. Wat was het een prachtige reis en wat heb ik veel gezien. Ik ben weer op compleet andere plekken geweest als 7 jaren geleden, dus deze reis is echt een aanvulling op mijn kennis over Zuid Afrika. Ik heb heerlijk gegeten, het prijsniveau is laag (zeker omdat de Rand nu heel gunstig staat), de mensen zijn vriendelijk en het landschap is echt adembenemend mooi.

Zuid Afrika is met recht "de wereld in één land"! Ik hoop dat u het leuk vond om op deze manier een klein beetje met mij mee te reizen!

Trouwens......denkt u allemaal nog even aan de Afrika-ochtend op zaterdag 17 oktober in het Afrikamuseum? Ik wil graag samen met u Zuid Afrika (her)beleven! Misschien wordt het wel uw vakantiebestemming voor volgend jaar?! Ik vertel u graag meer over dit bijzondere land

U bent van harte uitgenodigd op zaterdag 17 oktober van 11:00 uur tot 14:00 uur in het Afrika Museum in Berg en Dal.
Ik ontvang uw aanmelding graag via [email protected]

Graag tot dan!

1. Yvonne Loffeld:
    4 oktober 2015
    Geweldige reis en een leuk, vlot reisverslag. Fijn dat je straks ook weer heelhuids thuis bent! Liefs
  2. Anke van ewijk:
    lieve marijke,
    ik heb enorm van je verhalen genoten.Het was erg spannend om iedere dag weer te kijken of er een nieuw verslag was. Het voelde bijna of ik er zelf bij was. En natuurlijk kom ik op de Afrika ochtend op 17 oktober! I k wil het gewoon niet missen.
    Liefs tante Anke
  3. Willie: