Vrijdag 2 oktober - dag 6

2 oktober 2015 - Cederberg, Zuid-Afrika

Na een heerlijk diner en een goede nachtrust ben ik vanochtend vanuit Wellington (vlakbij Stellenbosch) vertrokken naar Franschhoek, een mooi plaatsje midden in het wijnengebied achter Kaapstad. Het is een leuk plaatsje met veel mooie gebouwen en leuke winkels. Hierna begin ik aan een flinke rit richting het noorden, ik rij naar het Kagga Gamma Nature Reserve. Het is een prachtige route om te rijden door en langs gebergtes. Rond 15:00 uur arriveer ik bij de accommodatie waar ik mijn laatste nacht in Zuid Afrika ga doorbrengen: het Kagga Gamma hotel. Ik slaap vannacht in een 'grotto' een kamer gebouwd in de rotsen met een prachtig uitzicht over de het park. Het is hier muisstil........Na een wijntje in de zon (het is heerlijk weer vandaag!) vertrek ik in een jeep richting het hoogste punt van het park. Ik ga op 'sundown tour', kortom.....ik ga naar de zonsondergang kijken! Met een koelbox met lekker drinken en eten kijk ik vervolgens naar een werkelijk prachtige zonsondergang. Wat een ervaring! Morgen rij ik weer terug naar Kaapstad. Voordat ik morgenavond terug vlieg naar Nederland hoop ik de Tafelberg nog op te kunnen. Hopen op helder weer en weinig wind dus!

1. Etienne &Jessica:
    2 oktober 2015
    Wauw ziet er mooi uit! Geniet ervan. Heb je verdiend. Tot snel. X
  2. Marion loffeld:
    2 oktober 2015
    Ik heb je nu de hele week gevolgd, maar het ene na t andere is werkelijk prachtig! En de wijntjes smaken volgens mij goed . Hopelijk morgen nog de Tafelberg!!!
  3. Ans en Hans Thoonen:
    3 oktober 2015
    Hoi Marijke,
    Jouw trip zit er bijna op en wij hopen jou woensdag te zien om onze reisbescheiden in ontvangst te nemen. Jouw berichtjes hebben ons alleen maar nieuwsgieriger gemaakt. Groetjes.