Maandag 28 september - Dag 2

29 september 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Na een kort nachtje deed ik vanochtend vol spanning de gordijnen open......En YES! De zon schijnt! De helikoptervlucht gaat door!  En wat was dat GAAF!!!! Bij V&A Waterfront (een heel groot winkelcentrum met veel terrassen en restaurants, kortom The place tot be in Kaapstad) is een heliplatform waar vandaan de helikopters vertrekken voor een werkelijk fantastische vlucht over Kaapstad. Vanaf de zee zie ik de Tafelberg/Table Mountain (vanochtend zonder tafelkleed, lees: zonder wolkendek erover), the twelf apostles, The Lions Head, Green Point Stadium en Camps Bay. Wat een ervaring! Dit gun ik u ook als u in Kaapstad bent!! Deze ultieme belevenis kost € 80,- per persoon. Na een uurtje genieten van de zon op het terras en bijkomen van de vlucht, is het tijd om te gaan koken! In de wijk Bo-Kaap word ik gastvrij ontvangen door een lieve vrouw die haar huis en keuken ter beschikking stelt om typisch Zuid Afrikaanse gerechten te bereiden.......de lunch voor vandaag! De wandeling door deze (letterlijk) kleurrijke wijk die bij deze 'excursie' hoort, past tijdens mijn reis niet in het dagprogramma, maar reserveer ik natuurlijk wel graag voor u. Deze complete 4-uur durende tour kost € 70,- per persoon en is om uw vingers bij af te likken! Terug gekomen bij het hotel staat de volgende trip alweer op het programma.....een tocht met een side car....hoe gaaf is dat! Met een ervaren Harley Davidson driver rij ik langs de kust richting Houtsbaai en Chapmans Peak naar The Cape Town Vineyards om hier een aantal heerlijke wijnen te proeven. De route gaat vervolgens richting Simon's Town waar op Boulders Beach een pinguïnkolonie leeft (in reservaat). Deze 4 uur durende tour per side car kost € 135,- per persoon. Ik heb genoten van de prachtige omgeving, de adembenemende vergezichten, de wijn, de zon en de zwaaiende kinderen langs de weg. Een perfect einde van een TOP dag!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marion loffeld:
    29 september 2015
    Nou Marijke, ik word nu wel jaloers hoor.... Het is net alsof ik het door jouw ogen zie . Ga je de Tafelberg nog op deze dagen? Lijkt mij n fantastisch uitzicht... Geniet, en ga vooral zo door met je verslagen. Erg leuk! ga voor de win!
  2. Ellis:
    29 september 2015
    Wauw Marijk,echt fantastisch!Voor de tweede keer in Zuid Afrika maar weer totaal nieuwe ervaringen.Geniet en laat ons mee genieten.X El
  3. Yildiz:
    29 september 2015
    wauw Marijk, het is net alsof ik er zelf bij ben ;)) Wat klinkt het fantastisch !!
    Geniet jij nog maar even verder; dat heb je verdiend !!
  4. Hans en Friedy Brits:
    29 september 2015
    Wat een geweldige belevenissen. Wij krijgen er steeds meer zin in om een keer naar toe te gaan.
  5. Miranda Ardts:
    29 september 2015
    wauw marijk wat gaaf zeg! Je maakt ons jaloers! Ik ben benieuwd wat je morgen gaat meemaken! Veel plezier met genieten! X miran